П`ятниця, 10.05.2024
  DOMASHKA.COM
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [2]
Наше опитування
Який ваш самий улюблений предмет?
Всього відповідей: 53
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Існування сайту
Головна » Статті » Мої статті

Урок геометрії у 7 класі

Первомайська ЗОШ І – ІІІ ступенів

Жовтневого району

Миколаївської області

 

 

Урок-практикум

 з геометрії у 7 класі

на тему:

 

 

Сума  кутів

 трикутника

 

 

 

 

 

Підготувала:

учитель математики,

спеціаліст вищої категорії

Ткач Ірина Григорівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лютий, 2014р.

 Тема урокуСума кутів трикутника

Мета: в ході практичної роботи переконатись, а потім і чітко та логічно довести, що сума кутів трикутника дорівнює 180º, вчити учнів робити узагальнення результатів виконаної роботи, розв’язувати задачі, спираючись на отримані результати та прогнозувати нові висновки. Сприяти формуванню вміння застосовувати отримані знання у новій ситуації; розвивати математичне мислення, мову; розвивати навички творчого мислення. Виховувати інтерес до вивчення математики, культуру спілкування.

Обладнання для уроку: комп’ютери, ПЗ «1C Математический конструктор 3.0», ПЗ «Netop School», зошити учнів, підручник.

Тип уроку:  урок формування нових знань та вмінь учнів, урок-практикум.

ХІД  УРОКУ.

  1. Організаційний  момент. 

Підготувати учнів до роботи на уроці. Взаємне вітання вчителя і учнів; перевірка підготовленості кабінету і учнів до уроку; організація уваги учнів.

  • . Французький письменник XIX століття Анатоль Франс одного разу зауважив: «... Щоб перетравлювати знання, треба поглинати їх з апетитом». Так давайте на уроці будемо активні, уважні і поглинати знання з великим бажанням.
  1. Актуалізація опорних знань учнів .

А розпочнемо ми урок з невеликої розминки.

*    Згадайте, які види кутів утворюються при перетині двох прямих? (суміжні, вертикальні.)

*    Відомо, що величина одного із суміжних кутів дорівнює 35°. Знайти величину другого кута. (180° –  35° = 145°)

*    А які види кутів утворюються при перетині двох прямих січною?

*    Коритсуючись рисунком, укажіть назви кутів 1 і 4;  2 і 3;  1 і 3;   2 і 4.

*    За яких умов  прямі a і b будуть паралельні?

*    На рисунках прямі a і b паралельні. Знайдіть величини кутів 1 і 2.

 

Учням пропонується усно розв’язати завдання за готовими кресленнями, які проектуються на монітори учнів за допомогою ПЗ «Netop School». Учні обмірковують свої відповіді. Відповідають з місця. При цьому слід домагатися від учнів теоретичного обгрунтування відповідей.    

 

 

  1. Вивчення нового матеріалу. 
  • Учитель повідомляє тему уроку, мети уроку. Кожен з учнів повинен поставити собі мету та завдання на уроці. Декілька з них їх озвучує.
  • Робота на уроці проводиться за допомогою ПЗ «1C Математический конструктор 3.0». Учні вже знайомі із правилами роботи, так як використовували дану програму при побудові прямих, що перетинаються; двох прямих і січної.
  • Вчитель на екрани учнів проектує дану програму і показує, як побудувати трикутник та виміряти всі його кути. Дані записують учні в зошити.
  • Тепер пропонується кожному учню побудувати свій трикутник, виміряти його кути та записати отримані дані в зошит. Якщо хтось із учнів дуже швидко справився із завданням, може побудувати ще один трикутник
  • Після виконання завдання учні порівнюють отримані дані і роблять висновки, що у різних трикутників сума їх кутів завжди однакова.
  • Формулюється теорема.
  • Доведення. Давайте ще раз повернемося до завдання, яке ви розв’язували на початку уроку. (Проектується на монітори учнів)

  • Що можна сказати про кути 2 і 5?
  • Чому дорівнює градусна міра кута 5?
  • Дано трикутник АВС. Як довести, що у будь-якого трикутника сума його кутів дорівнює 180°.

 

  • Учні пропонують провести через одну з його вершин пряму, паралельну протилежній стороні. (Якщо така пропозиція не поступила, запропонувати учням провести аналогію із попереднім прикладом)

 

 

  • А тепер порівнюються кути і доводиться теорема.

  1. Фізкультхвилинка.

Для створення більш комфортної ситуації включається тиха музика.

  1. Продовження вивчення нового матеріалу.
  • Розглянути наслідки із теореми.

Побудуйте будь-який трикутник. Використовуючи команди «Геометрия ® Измерения ®Все углы треугольника» отримайте відразу вимірювання всіх кутів трикутника. А тепер, за допомогою «миші» виберіть будь-яку вершину трикутника і перемістіть її в інше місце. Ви замітили, що трикутник змінився і градусна міра його кутів теж відповідно змінилась. А сума?

  • Завдання. Переміщаючи вершину трикутника і спостерігаючи за градусною мірою всіх кутів трикутника побудуйте трикутник, у якого всі три кути будуть гострі; два кути трикутника будуть прямі (виникають труднощі і повинна прийти думка, що такий трикутник не існує, так як один кут прямий, то два інших в сумі мають становити 90°).

 

  1. Закріплення та осмислення матеріалу. 

Питання класу:

1) Чи існує трикутник, у якого кути дорівнюють:  25 °,  85 °,  60 °?

2) Чи може в трикутнику бути: а) два тупих кута; б) тупий і прямий кути; в) два прямих кута?

3) Якщо один з кутів трикутника прямий, то якими будуть два інших кута? Чому дорівнює їх сума?

Розв’язування задач за готовими рисунками.          

  1. Ð 3 в 2 рази більше, ніж кут Ð 1, а Ð АDB = 86°. Знайти Ð 2
  2. Ð 1 = Ð 2,  Ð 3 = 65°. Знайти Ð В.                       
  3. Ð 1 + Ð 3 = 72°. Знайти Ð В.
  4. Ð В = 64°. Знайти Ð 2 +Ð 3.
  5. Ð В = Ð 1 + 65°. Знайти Ð С.

 

 

 

  1. Підсумок уроку.  

Діти, наш урок я почала зі слів французького письменника Анатоля Франса: «... Щоб перетравлювати знання, треба поглинати їх з апетитом». Уявіть собі, що сьогоднішній урок ви провели в ресторані, вживаючи різні страви, і тепер директор ресторану просить вас відповісти на кілька запитань (питання на картках у кожного учня):

- Я з'їв би ще ...

- Найбільше мені сподобалося ...

- Я майже переварив ...

- Я переїв ...

- Будь ласка, додайте ...

Учні пишуть свої відповіді на картки і приклеюють на магнітну дошку, коментуючи.

Примітка: Для вчителя цей етап дуже важливий, оскільки дозволяє з'ясувати, що учні засвоїли добре, а на що необхідно звернути увагу на наступному уроці. Крім того, зворотній зв'язок від учнів дозволяє вчителю скорегувати урок на майбутнє.

На завершення вчитель здійснює оцінку роботи класу і окремих учнів.  

 

  1. Домашнє завдання. 
  • Вивчити § 17; виконати завдання № 341, 343, 349; для учнів, які полюбляють математику додаткове завдання на сайті.

 

 

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: Irena456 (27.02.2015)
Переглядів: 604 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz